رازی Ú©Ù‡ پس از 14 سال فاش شد

رازی که پس از 14 سال فاش شد




 

 


رازی که پس از 14 سال فاش شد


تاریخ : چهارشنبه ،
30 تیر 1389

پس از 14 سال مشخص شده فرگوسن کاندیداهای اصلی جایگزینی تری ونبلز در تیم ملی انگلستان بوده.

الکس فرگوسن در تازه‌ترین گفتگویش فاش کرد تا کنون دو بار پیشنهاد مربی‌گری تیم ملی انگلستان را رد کرده و این کار را شغلی سخت و جایگاهی سمی می‌داند.

الکس فرگوسن که همراه با تیم در آمریکای شمالی است در سال 1986 جایگزین جاک اشتینی شد که می‌خواست تیم اسکاتلند را در جام جهانی 1986 مکزیک هدایت کند. او در دهه 1990 منچستر یونایتد را بدل به یکی از قوی‌ترین تیمهای قاره اروپا کرد و حالا مشخص شده او یکی از کاندیداهای اصلی جایگزینی تری ونبلز درسال 1996 و سه سال بعد به‌جای گلن هادل برای مربی گری انگلستان بوده است.

به گفته فرگوسن دیوید دیویس مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال انگلستان انتخاب او برای این پست را در سال 1996 اقدامی مثبت تلقی کرده بود ولی گفتگوی او با فرگوسن برای این پست کاملا کوتاه بوده والبته نتیجه منفی داشته است. دیویس در سال 1999 باهمین شیوه با کوین کیگان به توافق رسید.

اما فرگوسن دراین گفتگو با یکی از شبکه‌های کانادایی تصریح کرد دلیل اصلی رد کردن این پیشنهاد خلقیات اسکاتلندی او بوده و به نظرش مربی‌گری تیم ملی انگلستان برای اسکاتلندی‌ها کاری غیر ممکن است. او در ادامه این گفتگو تاکید کرد: «برای من قبول این کار ممکن نبود. این جایگاه مسموم است و مربی‌گری تیم ملی کار سختی است و من به عنوان یک اسکاتلندی وجهه خوبی برای این کارنداشتم.»

پس از نمایش بد تیم ملی انگلستان دربازیهای جام جهانی فرگوسن معتقد است که خستگی عامل اصلی نتایج بد جام جهانی است و باید برای این موضوع تدبیری از سوی فدراسیون فوتبال این کشور اندیشیده شود: «فصل بازیهای لیگ برتر طاقت‌فرسا است و در ماه دسامبر که زمین ورزشگاه‌ها به بدترین شرایط می‌رسد ما هشت یا نه بازی برگزار می‌کنیم و البته شرایط هوا هم به شدت وخیم است. در نیم فصل دوم بسیاری از بازیکنان از فرم آرمانی دور شده یا دچار مصدومیت‌های جزیی می‌شوند اما به خاطر حساسیت بازیها به حضور درمیدان ادامه می‌دهند و طبیعی است که درتورنمنت مهمی چون جام جهانی، آنها صد در صد آماده نباشند. آنها در آن زمان به استراحت نیاز دارند تا بتوانند انرژی ازدست رفته را بازیابند.

یکی از مسائلی که این روزها رسانه‌های انگلیسی هنوز به آن می‌پردازند موضوع نمایش ضعیف وین رونی در بازیهای جام جهانی است در حالیکه او بازیکن سال انگلستان بود و 34 گل برای باشگاهش به ثمررسانده بود. دلایل زیادی برای تشریح این قضیه از سوی رسانه‌ها مطرح شده است اما فرگوسن مدعی است که رونی به همان سرنوشتی دچار شد که بازیکنانی همچون لیونل مسی، کریس رونالدو و کاکا دچارش بودند و نتوانستند انتظارات را در این بازیها برآورده کنند: «موضوع اصلی بالا بودن انتظارات از این بازیکنان بود. تمام بازیکنانی که انتظار می‌رفت به تنهایی نتایج بازیها را تغییر دهند در این تورنمنت ضعیف ظاهر شدند. همه جام جهانی 2010 را جام رونی و کریس رونالدو می‌دانستند اما هرگز چنین نشد. این بازیکنان سابقه خوبی در جام جهانی نداشتند.»

فرگوسن در پاسخ به این سوال که چرا کریس رونالدو در این جام موفق نبود گفت: «تشریح این موضوع مشکل است. من بعد از جام با کارلوس کویرز( مربی تیم ملی پرتغال) صحبت کردم اما او هم مثل همه، چیزی نمی‌دانست.»

فرگوسن همچنین از عملکرد هاوارد وب داوربازی فینال جام جهانی دفاع کرد و انتقاد از او را جایز ندانست: «او برای کنترل این بازی ماموریتی غیر ممکن داشت چون رفتار بازیکنان درزمین عجیب بود و البته این باور را داشت که اگر در نیمه اول کارت قرمز نشان دهد بعد ازبازی به خاطرخراب کردن فینال جام جهانی مورد انتقاد قرار گیرد. هیچ کس دوست ندارد در فینال بازیهای جام جهانی بازیکنی اخراج شود و او هم درموقعیت بدی قرار داشت چون اخراج کردن یا اخراج نکردن او به یک اندازه انتقادپذیر بود.»

من یونایتد در هفته جاری یک بازی در فیلادلفیا خواهد داشت و بعد به شهرهای کانزاس سیتی، هیوستون و گوادالاخارا سفر می‌کند و در 30 جولای به انگلستان بازخواهد گشت.


کلمات کلیدی : اخبار ورزشی ، خبر ورزشی ، اخبارورزشی ، خبرورزشی ، اخبار جام جهانی ، کریستیانو رونالدو ، لیونل مسی ، زلاتان ابراهیموویچ ، اخبار خارجی فوتبال ، اخبار مهم خارجی ، اخبار فوتبال جهان ، خبرهای جام جهانی ، بایرن مونیخ ، اخبار لیگ اسپانیا ، خبرهای ورزشی ، اینترمیلان ، اخبار اروپا ، عکس کریستیانو رونالدو ، سایت فوتبال ، جدول لیگ آلمان ، جدول لیگ اسپانیا ، جدول لیگ ایتالیا ، سایت گل , تیم بارسلونا ، تیم رئال مادرید ، مصاحبه مورینیو ، روزنامه گل ، لیونل مسی ، رونالدو ، اخبار امروز فوتبال ، نتیجه بازی رئال مادرید ، اخبار فوتبالی ، قهرمان آسیا در سال ، روزنامه ورزشی ، روزنامه خارجی , سایت خبر ورزشی ، تک گل